Generatoriaus su starteriu privalumai

Starterio generatorius sujungia starterio ir generatoriaus funkcijas vienoje elektros mašinoje. Jis gali tiek pagreitinti motorinės transporto priemonės vidaus degimo variklį (paleidimo režimas), tiek generuoti elektros energiją, kai variklis veikia (generatoriaus režimas). Starterių generatoriai šiuo metu dažniausiai naudojami lengvose hibridinėse transporto priemonėse su 48 voltų elektros sistema. Šiuolaikiniai, galingi starterių generatoriai gali sutaupyti energijos hibridinėse elektrinėse transporto priemonėse, kai transporto priemonė stabdoma tiekdama elektros energiją atgal į automobilio akumuliatorių, o vėliau panaudodama šią energiją vidaus degimo variklio palaikymui, kai reikia ypač daug energijos, pvz. įsibėgėjant. Daugelio įkraunamų hibridų elektrinės pavaros mašinos taip pat gali užvesti vidaus degimo variklį, tačiau kadangi užvedimas jiems tėra antrinė funkcija, terminas starterio generatorius nevartojamas.

Kadangi generatorius su starteriu yra nuolat prijungti prie vidaus degimo variklio, nesigirdi įprastiems starteriams būdingo garsaus triukšmo, kuris atsiranda susitraukiant starterio krumpliaračiui ir sukant krumpliaratį vidaus degimo variklio smagratyje.  Mažose transporto priemonėse dažnai montuojami dvitakčiai varikliai gali veikti ir atbuline eiga, jei jie užvedami atitinkama sukimosi kryptimi. Paprasčiausiai pakeitus starterio generatoriaus poliškumą, būtų galima išsaugoti transmisijos atbulinę pavarą. Šiandien ZF Friedrichshafen prekės ženklą DynaStart naudoja šiuolaikiniams alkūninio veleno starteriams, pagrįstiems nuolatinio magneto sinchroninės mašinos principu.

Diržiniai starterių generatoriai arba diržinio starterio generatoriai (RSG, diržiniu paleidimo generatorius (BSG) arba diržiniu integruotu starterio generatoriumi (B-ISG)) yra, kaip ir įprastinis generatorius, sujungti su vidaus degimo varikliu diržine pavara. Tam reikia atlikti nedidelius mechaninius diržo pavaros įtempimo sistemos pakeitimus, nes eksploatacijos metu keičiasi tuščiosios eigos ir apkrovos pusės. Kaip elektros mašinos gali būti naudojamos oru arba vandeniu aušinamos sinchroninės mašinos, asinchroninės mašinos arba perjungiamos reluktanto mašinos. Tačiau galia, kurią galima perduoti diržu už priimtiną kainą ir mechaninius nuostolius, yra maža, todėl diržais varomi starteriniai generatoriai gali būti naudojami tik mikro ir švelniems hibridams. Transporto priemonių su diržiniu starterio generatoriumi 12 voltų elektros sistemoje pavyzdžiai yra PSA grupės automobiliai su e-HDi  automobilių varikliais.

Related Posts